ΜΙΚΡΟΙ Φιλόσοφοι

Το σύστημα της MSETT Hellas για τα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης συνδυάζει τα στρατηγικά διαδραστικά παιχνίδια και την εικονική πραγματικότητα για τη μελέτη της Ιστορίας προκειμένου να μάθουν να σκέφτονται, να ερευνούν, να αποφασίζουν, να σχεδιάζουν και να πράττουν αποτελεσματικά και έξυπνα

Διαμορφώνουμε τη νέα γενιά με βάση τη γνώση του παρελθόντος και την κατανόηση του παρόντος, με σύχρονα εργαλεία εκπαίδευσης αποφεύγοντας τον εθισμό στα τεχνολογικά μέσα

Αποφασίζω και Σχεδιάζω
Πως θα πάρω μια απόφαση; Ποιά είναι τα κριτήρια που θα επηρεάσουν την απόφασή μου; Αν πάρω μια απόφαση θα χρειαστώ ένα σχέδιο για να την πραγματοποιήσω. Θα μάθω να το κάνω, όπως άλλοι σπουδαίοι άνθρωποι στο παρελθόν.
Η Πράξη και η Ευθύνη
Αφού πήρα την απόφασή μου, έκανα το σχέδιο μου, ήρθε η ώρα να πράξω. Τι γίνεται όμως αν δεν μπορώ να πράξω όπως έχω σχεδιάσει; Θέλω να γνωρίζω τι έκαναν οι σπουδαίοι άνθρωποι στο παρελθόν και πως έκαναν πράξη αυτά που αποφάσιζαν αλλά και πως έπαιρναν την ευθύνη για τις πράξεις τους.
Πως η Ιστορία με βοηθάει να σκεφτώ και να κρίνω
Υπήρξαν άνθρωποι στο παρελθόν που έπρεπε να κρίνουν κάποιες καταστάσεις και να αποφασίσουν για πολλούς άλλους, για πολύ σοβαρά ζητήματα τα οποία αφορούσαν ακόμα τη ζωή των ανθρώπων. Άλλοι έκριναν και αποφάσισαν με κάποιους τρόπους που είχαν άσχημα αποτελέσματα κι άλλοι έκριναν διαφορετικά και οι πράξεις τους τελικά ωφέλησαν τους άλλους. Η Ιστορία με μαθαίνει να σκέφτομαι και να κρίνω, ενώ η προσομοίωση μου δείχνει αν αυτό που σκέφτηκα και έκρινα είχε θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα.
Το Αποτέλεσμα
Αφού κατανόησα καλά πως κάνω πράξη το σχέδιο μου και πως παίρνω την ευθύνη για την πράξη μου, τώρα θέλω να δω το αποτέλεσμα. Είναι αυτό που περίμενα ή μήπως είχε συνέπειες που δεν τις είχα σκεφτεί; Η προσομοίωση θα μου δείξει τι πέτυχα και τι όχι κι εγώ θα κρίνω αν πέτυχα το σκοπό μου. Έτσι θα καταλάβω τι μπορώ να κάνω, πως σκέφτομαι και κυρίως πως να βελτιώνομαι!
  1. Εισαγωγή στο Ιστορικό Γεγονός
    Εισαγωγή στο ιστορικό γεγονός χρησιμοποιώντας ένα ψυχαγωγικό τρόπο, προκειμένου να προκληθεί το ενδιαφέρον των παιδιών με αναφορά στις συναισθηματικές λειτουργίες τους.
  2. Δραματοποίηση & Ρόλοι
    Δραματοποίηση του ιστορικού γεγονότος και περιγραφή του ιστορικού υπόβαθρου, όπου το γεγονός διαδραματίστηκε. Ανάθεση ρόλων στα παιδιά και ανάλυση του ρόλου τους. Καθοδήγηση των παιδιών ώστε να κατανοήσουν τους ρόλους τους και να ενεργήσουν μέσα στο ιστορικό περιβάλλον, υποβάλλοντας τον εαυτό τους στις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς της ιστορικής περιόδου όπου πραγματοποιήθηκε το γεγονός.
  3. Προσομοίωση
    Έναρξη της διαδικασίας προσομοίωσης χαρακτηρίζοντάς την ως το εργαλείο που θα στηρίξει και θα αποδείξει όσα είχαν ειπωθεί προηγουμένως και τα οποία περιγράφουν τα δεδομένα και τις φάσεις του ιστορικού γεγονότος. Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης της προσομοίωσης, όταν σπουδαίας σημασίας γεγονότα αναδεικνύονται, ο εκπαιδευτής / καθηγητής παρεμβαίνει και κάνει σχόλια σχετικά με αυτά τα γεγονότα.
  4. Συζήτηση
    Μετά τον τερματισμό της προσομοίωσης, ο εκπαιδευτής / καθηγητής ρωτά αν η προσομοίωση “εξήγησε” αποτελεσματικά τη θεωρία και εάν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία σχετικά με το αποτέλεσμα της προσομοίωσης. Τα παιδιά πρέπει να εκφράσουν την αίσθησή τους για το συμβάν ώστε ο εκπαιδευτής / εκπαιδευτικός να έχει την ευκαιρία να ελέγξει (όχι πολύ λεπτομερώς) το ποσοστό της προσαρμοστικότητας του ιστορικού γεγονότος
  5. Αξιολόγηση
    Η Αξιολόγηση της διαδικασίας, ξεκινάει με μια λεπτομερής συζήτηση σχετικά με το Γεγονός. Στη συνέχεια ο εκπαιδευτής / καθηγητής με βάση μια προκαθορισμένη σειρά ερωτήσεων (μερικές φορές βασίζεται σε ένα ερωτηματολόγιο), αξιολογεί την ικανότητα των παιδιών να κατανοήσουν τόσο το ιστορικό περιβάλλον όσο και το ίδιο το γεγονός, όσο και να μιλήσουν για το ρόλο που τους ανατέθηκε και κατά πόσο πέτυχαν το στόχο τους.
  6. Εκπαιδευτικό Προσωπικό
    Το εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει να πληροί ορισμένα κριτήρια, προκειμένου να εκπληρώσει τις προσδοκίες της μεθόδου. • Παγκόσμια και εκτεταμένη γνώση της Ιστορίας, δεξιότητες ομιλίας υψηλού επιπέδου, δυνατότητα για την καθιέρωση αποτελεσματικών εκπαιδευτικών στόχων και την υψηλή προσαρμοστικότητα της μεθόδου. • Ταλέντο επικοινωνίας, υψηλό συναισθηματικό επίπεδο νοημοσύνης, προσωπικά χαρακτηριστικά που να του/ της επιτρέπουν να "αιχμαλωτίσει" το κοινό και ικανότητες αυτενέργειας (acting capabilities).
Ηρόδοτος